W dniu 15.01.2014roku klasa II a wraz z wychowawcą panią Jolantą Ciężadlik pojechała na wycieczkę do Krakowa „Szlakiem Młodej Polski”. Celem wycieczki było ugruntowanie i utrwalenie naszej wiedzy, byliśmy właśnie w trakcie omawiania kultury młodopolskiej.

O godzinie 8.50 wyruszyliśmy w kierunku kościoła Franciszkanów, po drodze zatrzymując się w miejscach związanych ze Stanisławem Wyspiańskim. Poznaliśmy wiele ciekawostek dotyczących tej wybitnej postaci. Pani przewodnik miała ogromną wiedzę na temat interesującej nas epoki. Historię kościoła Franciszkanów znała doskonale, a przy tym potrafiła zainteresować nas różnymi szczegółami, m.in. architekturą budowli, witrażami, których autorem był Stanisław Wyspiański.

Następnym punktem wycieczki było muzeum im. Stanisława Wyspiańskiego, w którym znajdowały się obrazy wielu polskich modernistycznych artystów. Dzieła były poświęcone m.in. kulturze tamtego okresu, polskim krajobrazom i wizerunkom malarzy. Pani przewodnik, po raz kolejny, w bardzo ciekawy sposób wprowadziła nas w temat. Wszyscy słuchaliśmy jej uważnie i przyglądaliśmy się licznym ekspozycjom. Ostatnim miejscem, do którego udaliśmy się w ramach lekcji o Młodej Polsce, była Jama Michalika przy ulicy Floriańskiej. Jest to kawiarnia, która rozpoczęła swoją działalność w okresie Młodej Polski i funkcjonuje do dziś. Niestety, dzisiejsze wyposażenie kawiarni to tylko 30% tego co było na początku, ponieważ lokal został wielokrotnie zalany. Mimo wszystko kawiarnia wygląda bardzo autentycznie. Atmosfera lokalu jest niepowtarzalna, dzięki półmrokowi panującemu wewnątrz, obrazom i innym rekwizytom tworzonym przez bywalców tej restauracji w czasach jej świetności. To miejsce najbardziej nam się spodobało, zapewne dzięki niepowtarzalnemu klimatowi kawiarni, jak również spaniałej kawie z ciastem, którą się delektowaliśmy.

To nasza kolejna wycieczka po starym Krakowie i jesteśmy przekonani, że taka forma lekcji sprzyja utrwalaniu wiedzy i integruje nas jako klasę.