Pierwszym punktem naszej wyprawy było odwiedzenie kopalni Uranu w Kowarach. Po założeniu ochronnych kasków na głowy, przez około godzinę chodziliśmy z przewodnikiem po sztolniach. Zimno i wilgoć sprzyjało mrocznemu klimatowi tej tajnej, sowieckiej kopalni. Podczas zwiedzania doszliśmy do miejsca, w którym znajdowała się żyła uranowa. Przewodnik przyłożył do niej licznik Geigera, co wskazywało obecność niewielkiego promieniowania radioaktywnego. Pobyt zakończył się pokazem laserowym, który przybliżył nam historię zrzucenia bomby atomowej na Hiroszimę.

Później wyruszyliśmy do Karpacza .Spacerowaliśmy po tym urokliwym miasteczku, zjedliśmy lody , podziwialiśmy uroki Śnieżki. Po krótkiej wspinaczce po krętych drogach Karpacza, dojechaliśmy do pensjonatu „Patryn”, gdzie czekała na nas obiadokolacja. Dostaliśmy klucze do pokoi, pomimo zmęczenia długo jeszcze integrowaliśmy się odwiedzając się w pokojach.
Kolejnego dnia, po wczesnej pobudce i śniadaniu, wyruszyliśmy do Pragi – stolicy Czech. Najpierw przechodziliśmy obok Pałacu Czernińskiego, czyli tamtejszej siedziby Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Następnie przy Pałacu Schwarzenbergów spoglądaliśmy na Bramę Gigantów, gdzie jak zwykle o godzinie 12.00 nastąpiła zmiana warty. Dalej przeszliśmy do Zamku na Hradczanach, gdzie podziwialiśmy katedrę św. Wita. Jej wnętrze to przegląd dzieł sztuki z różnych epok. Następnie mogliśmy podziwiać Pragę na tarasie widokowym( wrażenia oszałamiające),potem weszliśmy do Ogrodów Wallensteina. Jest to piękny, barokowy pałac i obecna siedziba Senatu Republiki Czeskiej. Wreszcie dotarliśmy na Most Karola, który jest najstarszym mostem kamiennym świata. Wmurowane są tam dwie tablice, przedstawiające św. Jana Nepomucena oraz spowiedź królowej Zofii. Dotknięcie ich przynosi szczęście, dlatego most ten staje się jednym z najczęściej odwiedzanych obiektów w Pradze. Po zwiedzeniu tych ciekawych miejsc, przyszedł najbardziej wyczekiwany moment, czas na zakup pamiątek, robienie zdjęć, czy też skosztowanie tradycyjnych potraw czeskich. Po tak intensywnie spędzonym dniu wróciliśmy do pensjonatu. Zmęczenie dawało się we znaki, lecz nie przeszkadzało to we wspólnym oglądaniu „Top Model”.
Ostatniego dnia, w drodze powrotnej odwiedziliśmy Zamek Książ. Jest to jeden z trzech największych zamków w Polsce. Dowiedzieliśmy się o burzliwej historii tego miejsca, o tym , że należał do różnych państw i jak był niszczony podczas licznych wojen. Sporo słyszeliśmy również o Janie Henryku XV i jego małżonce, księżnej Daisy. Stała się ona jedną z najbardziej znanych i kontrowersyjnych postaci na Zamku. W trakcie II wojny światowej, miejsce to miało być główną kwaterą Hitlera. Miejsce to wzbudziło w nas niemały zachwyt. Pięknie udekorowane wnętrza charakteryzują się różnymi stylami architektury. Po zwiedzeniu całego zamku ruszyliśmy w drogę do domu.
Cała wycieczka była świetnie zorganizowana i z pewnością przybliżyła nasze klasy do siebie! Szczególne podziękowania kierujemy w stronę naszych wychowawców, opiekunów i pana kierowcy, który miał siłę przez wiele godzin wysłuchiwać naszego śpiewania w autokarze .