3bi3c

Zaplanowana jeszcze w ubiegłym roku szkolnym a odkładana przez Covid wycieczka doszła do skutku i dwie zaprzyjaźnione ze sobą klasy wraz z wychowawczyniami wyruszyły w poniedziałek 6 czerwca z Rabki do Złotego Stoku, by tam zwiedzić Kopalnię Złota. Oprowadziła nas dwójka przewodników, którzy w zabawny sposób opowiedzieli nam o historii tego miejsca, mieliśmy też możliwość opuścić kopalnię starą kolejką, którą wywożono wydobyte złoto. Z kopalni przejechaliśmy do Dusznik- Zdroju, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa oraz klimatyczny park zdrojowy, w którym koncertował Chopin w 1826 roku. Po „trudach” zwiedzania wreszcie wyruszyliśmy do Lewina Kłodzkiego, gdzie w siedlisku „Marysieńka” czekały na nas pyszne śniadania i obiadokolacje.
Drugi dzień to Kaplica Czaszek oraz Błędne Skały, przez które przeciskaliśmy się w deszczu, ale i tak warto było, sporo było przy tym śmiechu, bo szczeliny do przejścia nie raz były nie lada wyzwaniem. Niezwykłe wrażenie zrobiło na nas podziemne miasto Osówka, które rozpoczęli budować hitlerowcy, ale koniec wojny im w tym przeszkodził, do dzisiaj z tym miejscem wiąże się wiele zagadek, które być może nigdy nie zostaną wyjaśnione. Kulminacją tego dnia było wspólne ognisko, śpiewy, tańce.
W drodze powrotnej trafiliśmy do Międzygórza małej malowniczej wioski, w której atrakcją turystyczną jest wodospad Wilczki. Ta miejscowość nazywana jest Małą Szwajcarią, ze w względu na otoczenie gór i zabudowania przypominające stare kurorty w Szwajcarii. Odbyliśmy bardzo przyjemny spacer po dosyć wyludnionej a więc i cichej miejscowości. Wróciliśmy już do szkoły, na całe szczęście z fantastycznymi wspomnieniami, teraz no cóż jeszcze walka o końcowe oceny, od września ostra nauka, studniówka i wreszcie w maju 2023 roku matura, ale przecież damy radę.